Okruh č.9 - SANDBERG

Táto trasa je určená všetkým milovníkom výhľadov - a to už od prvého kilometra, kedy sa vám naskytne pohľad na rieku Morava a Rakúsko. Ako to však pri výhľadoch býva - treba si ich zaslúžiť. Okrem výhľadov sa môžete tešiť na prebeh cez významnú paleontologickú lokalitu Sandberg, ako aj na krásny les Devínskej Kobyly. V závere trate nechýba prebeh okolo hradu Devín.

Štart je na veľkom parkovisku pod hradom Devín pri turistickom hríbiku. Vybiehame smerom ako sa štartuje beh Devín – Bratislava na hlavnú cestu cez Devín – odbočíme doľava a stále sa držíme modrej značky a po pár desiatkach metrov sa dostaneme na začiatok ulice s príznačným názvom „Hadia“ – na vrchole Hadej ulice po relatívne strmom stúpaní sa už dostanete na krásny singláč (modrá značka), ktorý vás postupne cez Weitov lom privedie až na Sandberg – na konci Sandbergu pri turistickej značke na mieste, kde už budete vidieť klesanie do DNV – odbočíte doprava po žltej značkemierne do kopca (4km) – po niekoľko desiatkach metrov sa napojíte na zelenú značku a tej sa držíte až po Devínsku Kobylu – začína stúpanie, ktoré bude bolieť, ale odmení vás krásnym výhľadom na Sandberg, Devín a rakúske pohraničie – tento úsek skrátka musíte so zaťatými zubami dať a už to bude až do cieľa veľmi príjemný beh – napojíte sa na cestičku pod Devínskou Kobylou a bežíte smerom k Dúbravskej hlavici po miernej vlnovke, ale viacmenej už mierne nadol – zhruba na 7,5 km odbočíte doprava smerom dole na Devín a dostanete sa na vinohrad, popri ktorom vás to prinesie až na vrchol rodinných domov v Devíne, kde môžete obdivovať ozaj jedinečné výhľady na celý Devín – postupne sa klesaním (K zlatému rohu) dostanete až na hlavnú cestu – nasmerujete sa späť do Devína a na známej pravotočivej zákrute na začiatku dediny sa budete držať rovno po Slovanskom nábreží – miniete známy maják – železné srdiečko - bežíte pod devínskym bralom – prejdete cez históriu nežnej revolúcie a ocitnete sa opäť na parkovisku pod hradom, kde je cieľ na rovnakom mieste ako štart (pri turistickom hríbiku).

Trasa očami krstnej mamy Petry Pukalovičovej
Výhľady - to je asi to, čo najviac charakterizuje trasu Sandberg. Vždy, keď si sem ideme zabehať, neviem odolať pokušeniu zastaviť a užívať si krásny pohľad na hrad Devín, rieku Morava a Rakúsko. Ale ako to už býva - výhľady si treba zaslúžiť, a preto sa pripravte na 2 prudšie výbehy - jeden už na prvom kilometri, a druhý za paleontologickou lokalitou Sandberg na približne 5tom kilometri. Dať si trochu do tela a pocítiť pálenie stehien sa určite oplatí :) A ako sa vraví, po každom kopci príde zbeh a ten je v tomto prípade veľmi behateľný, technicky nenáročný a dá sa bežať naozaj rýchlo. A ani sa nenazdáte a už prebiehate popod hrad Devín do virtuálneho cieľa.