Okruh č.8 - DRAŽDIAK - ZEMNÍK

Behanie v Petržalke - to nie je len hrádza a betón. Ale je to aj krásny lužný les popri Dunaji, jazero Draždiak, či areál vodných športov Zemník. Poďte spoznať Petržalku úplne inak a vyskúšajte si rýchlu trať s minimálnym prevýšením.

Štart je na parkovisku pred zdravotníckym zariadením (Cinre/Medissimo) v Petržalke pri Draždiaku –  štartujeme od značky na moste cez rameno – vybiehame smerom doľava k Technopolu – približne po 500m prebiehame pred bufetom doprava a bežíme popri jazere Draždiak po štrkovo - hlinenej pláži – pri modrej značke vbiehame do lesíka a bežíme lesnou cestičkou popri Draždiaku – za pár desiatok metrov sa dostaneme na rázcestie kde odbočíme doprava a po hlavnej ceste a vybiehame na asfaltovú cestu medzi Malým a Veľkým Draždiakom – bežíme stále rovno až sa dostaneme na chodník pri hlavnej ceste (Dolnozemská) – odbočíme doľava a po chodníku pokračujeme rovno cez čerpaciu stanicuSlovnaft – po miernom klesaní odbočíme doprava cez tunel pod cestou a vybiehame na hrádzu smer Jarovce – bežíme po hornej časti hrádze – približne na 3,5km odbočíme z hrádze dole doľava a zbiehame po hlinenej cestičke smerom k Dunaju (na prvom rázcestí sa dáme doprava) a následne bežíme cez les až sa dostaneme k „Zemníku“ (5km) – areálu vodných športov a kanoistov – areál obiehame po asfaltovej ceste, bežíme poza unimobunky a prirodzene odbočíme doprava smerom k Jaroveckému ramenu – prebiehame úzkou cestičkou medzi dvomi vodnými plochami (6km) – stále sa držíme asfaltovej cesty popod hrádzou – prebiehame vrchnú časť hrádze (tesne za 7km) a odbočujeme doprava na spodnú časť hrádze povedľa čističky smerom späť  do Petržalky – na 8km odbočíme doľava medzi záhradky a postupne sa po cyklotrase blížime k nemocnici na Antolskej ulici, až prichádzame k Draždiaku zhruba 400m pred cieľom – obiehame Draždiak po asfaltovej ceste a dostávame sa do východiskového bodu, odkiaľ sme štartovali.

Trasa očami krstného otca Mareka Hladíka

Začiatok a koniec trasy je v úplnom srdci Petržalky, pri populárnom jazere Veľký Draždiak. Má minimálne prevýšenie a vedie po asfaltových, prípadne lesných cestách s veľkým množstvom zelene. Prebehnete sa po známej petržalskej hrádzi, z ktorej odbočíte do spomínanej zelenšej časti trasy - k Dunaju. Pokiaľ nebežíte na čas, môžete sa tu zastaviť na výčnelku a pokochať sa zaujímavým pohľadom na Bratislavu a stavbu nového obchvatu. Zaujímavou súčasťou behu je cesta okolo Veľkého Zemníka, kde je areál kanoistiky a veslovania. Tu Vás môže prekvapiť pri vyššej hladine Jaroveckého ramena mierne zatopenie cesty, ktorá ho rozdeľuje na dve časti. Záverečný 2km úsek popri Chorvátskom ramene a pred nemocnicou na Antolskej ulici je ako stvorený na skvelý finiš.