Okruh č.7 - CHLMEC

Ikonický Kamzík nebude chýbať ani v letnej edícii Bratislavskej koruny - tentokrát sa však prebehneme po druhej strane "kopca" - v smere na Krasňany. Väčšina trate ide po krásnych singletrackoch, na svoje si prídu aj milovníci stúpaní, kde jedným z nich je aj známe stúpanie na Kamzík po červenej turistickej značke.

Štartujeme na zastávke MHD pri reštaurácii Stroodel (Cesta na Kamzík) – vybiehame mierne do kopca a na prvej čistinke po zhruba 200m odbočíme doprava na singláč – bežíme ho zhruba 200m a prirodzene odbočíme doľava do lesa – bežíme stále rovno zvlneným terénom až sa dostaneme na trojuholníkovú križovatku pod lúkou – pípne nám prvý kilometer a zbiehame doľava dole po cestičke lemujúcej potôčik pod lúkou – zhruba po 400m klesania odbočíte doľava a dostanete sa za pár desiatok metrov na červenú turistickú značku (Štefánikova magistrála) – prejdete prvou križovatkou Pod Chlmcom a stále sa držíte červenej značky – na ďalšej križovatke (2km) už treba dávať pozor a odbočiť doprava na žltú turistickú značku - po zhruba 200m sa dostanete na križovatku viacerých lesných ciest – treba sa stále držať žltej cyklotrasy (mierne do kopca, odbočka vľavo) a to až do 5teho km –  tesne za 5tym kilometrom zbehnete na širšiu lesnú cestu a nebude už pokračovať po cyklotrase až k Horárni Krasňany, ale odbočíte doprava prirodzene sa držíte cesty až sa dostanete k červeno/bielej zábrane pod Horárňou, kde parkujú autá – napojíte sa na modrú turistickú značkua bežíte po nej dole kopcom popri ceste po lesnom chodníku až po Peknú cestu (7km) – na konci lesa si všimnete na pravej strane turistický hríbik a začína výbeh späť smerom na Chlmec – výbeh je to doslova, bežíte po žltej turistickej značke a prichádza prvé stúpanie, ktoré vás preverí, až po 8,2km ste v stúpaní, ktoré je ozaj „výživné“ – na vrchole stúpania sa držíte stále na žltej značke a vlnovka vás dovedie opäť na staré známe rázcestie lesných ciest z 2hého kilometra – ste zhruba na 9,5km a odbočujete doľava na žltú cyklotrasu, ktorou sa dostanete na známu červenú Štefánikovu magistrálu, na ktorú vybehnete na križovatke Pod Chlmcom – držíte sa tejto trate a mierne začnete stúpať do druhého náročnejšieho kopca, ktorý vás privedie až na lúku pod Kamzíkom – stále bežíte po červenej značke – pri výbehu z lesa sa dostanete na asfaltovú cestu nad lúkou, medzi bufetmi máte za sebou 11km a popri detských ihriskách už len voľne po lesnej cestičke zbiehate posledný kilometer dole smerom k parkovisku pri Stroodel kde je cieľ na rovnakom mieste ako štart.

Trasa očami krstnej mamy Petry Pukalovičovej

Trasa z Kamzíka smerom na Horáreň Krasňany patrí medzi moje najobľúbenejšie trasy, pretože  väčšina z nej vedie po krásnych chodníčkoch s jemným stúpaním a klesaním, kde môžete natiahnuť krok a užiť si trochu rýchlosti. Aj napriek tomu, že sa tu nachádzajú 2 stúpania - jedno z Peknej Cesty a jedno na Kamzík, je táto trasa veľmi príjemná, behateľná a z môjho pohľadu aj celkom rýchla.  Keďže má len 12 kilometrov a nachádza sa naozaj blízko od centra Bratislavy, je pre mňa častokrát rýchlym únikom z reality, ktorý si viem dopriať aj v strede týždňa.